Ajanslar ve Freelancer’lar için Karlılığın Temeli

Bir reklam ajansı veya freelancer için işler iyi gitmiyorsa ya yeterince satış yapılamıyordur ya da iş süreçleri karlı değildir. Karlılık her projenin odak noktasıdır. Her ne kadar bir proje “mükemmel” görünse de bir ajans veya freelancer için işi kabul etmek veya reddetmek noktasında (ilerde paylaşacağımız bazı istisnalar dışında) projenin karlılığı en belirleyici faktör olmalıdır.

Ajans ve grafik tasarım işlerinde en zor 3 şey bir projede üretilecek hizmetler için 1- fiyatı belirlemek, 2- müşteri bütçesini ön görmek ve 3- bütçeyi en verimli şekilde yönetmektir. Gelecek “post”larda karlılık için gerekli olan bu 3 temel öğeyle ilgili ipuçlarını detaylıca paylaşacağız.

“Başkası” için ve “başkasının belirlediği kurallarla” çalışmaktan sıkılan ajans çalışanlarının freelancer’lık hayali ne kadar keyifli olsa da, hayal kırıklığı yaşamamak için iş kurarken iki kere düşünmelerinde fayda var. Ne kadar iyi bir metin yazarı, grafik tasarımcı, art direktör veya müşteri temsilcisi olursanız olun, işin sahibi siz olacaksanız Janis Joplin gözlüklerinizi bir kenara bırakmanız ve bazı muhasebe ve iş kavramlarına aşina olmaya mutlaka alışmanız gerekecek.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: